Městská policie používá nový informační systém
Systém umožňuje přímo v terénu zadávat údaje o přestupcích či událostech, ověřovat totožnost osob, pátrat po hledaných vozidlech a osobách či ověřovat majitele psů, a to vše prostřednictvím mobilního telefonu či tabletu.
„Propojení na městský informační systém, např. na ekonomický odbor v případě neuhrazených pohledávek nebo provázání na spisovou službu umožňuje efektivní spolupráci Magistrátu města Liberec s městskou policií,“ říká Jiří Šolc, náměstek primátorky pro ekonomiku, majetek a systémovou integraci
Společnost, jejíž informační systém v různých obměnách liberečtí strážníci používali od roku 1995, ukončila svoji činnost a i podporu stávajícího systému. Městská policie proto musela urychleně najít nový informační systém, který by byl náhradou za stávající systém. „Navíc Liberecká IS, a.s., která je 100% dceřinou společností města Liberec a spravuje informační systém městské policie, nabízí jeho provozování a využití pro další města či obce,“ doplňuje náměstek Jiří Šolc.
Hlavní výhodou celé agendy je optimalizace pro mobilní dotykové telefony či tablety a internetové rozhraní, přes které probíhá komunikace s centrem. Nejsou tedy třeba speciální komunikátory nebo programy. „Nová aplikace umí vytvářet i tzv. mapy kriminality. Podle ní můžeme lépe reagovat na oblasti se zvýšeným výskytem protiprávního jednání,“ sděluje podrobnosti ředitel Ladislav Krajčík.
Další funkce systému:
- automatická GPS lokalizace při vytvoření události z mobilního přístroje
- fotodokumentace ON-LINE z terénu do databáze
- ON-LINE zadávání a lustrace ze všech služeben a z terénu
- napojení na spisovou službu
- aktuální přehled události a strážníků v terénu
- mapy kriminality
- evidence pokutových bloků a jejich kontrola
Nový informační systém funguje v ostrém provozu od ledna 2014 a již ve zkušebním období ukázal své výhody, když zajistil odcizené registrační značky vozidla nebo hledané osoby.
Text: Daniela Bušková, foto: Jan Vrabec