21.05.2018

Liberec hostí unikátní workshop Travel Trade Day

Agentura CzechTourism společně s Libereckým krajem a za podpory Liberce hostí ve dnech 21. a 22. května 81 cestovních kanceláří a touroperátorů z 19 zemí celého světa. Během dvoudenního programu incomingového workshopu Travel Trade Day, určeného pro české podnikatele, zástupce krajů, regionů a institucí činných v cestovním ruchu, proběhne více než 1000 individuálních jednání.

„Workshopy jsou koncipovány jako série předem sjednaných 12 minutových schůzek. Samotné akci předcházejí pětidenní fam tripy po vybraných regionech České republiky, kterých se většina zahraničních delegátů zúčastní. Program doplňují vzdělávací semináře k vybraným destinacím i prezentace agentury CzechTourism a jejích zahraničních zastoupení,“ představuje významnou akci ředitelka zahraničních zastoupení CzechTourism, Klára Vysloužilová. „Těšíme se na delegáty jak z evropských trhů, tak třeba z Filipín, Thajska nebo Latinské Ameriky,“ doplňuje Klára Vysloužilová.

Primátor Tibor Batthyány vnímá hostitelství Travel Trade Day 2018 jako další skvělou příležitost k rozvoji cestovního ruchu. „Dlouhodobě děláme maximum pro to, abychom zvýšili turistický potenciál Liberce, a o to více mě těší, že právě naše město je letos dějištěm tradičního Travel Trade Day. Lidé z branže budou moci poznat Liberec, udělat si na něj názor a poté jej ve světě propagovat skrze cestovní agentury a další instituce. Zvýšený zájem turistů vnímáme i prostřednictvím Městského informačního centra, které loni navštívilo o tisíc turistů víc než v roce 2016. V tomto ohledu jsou stále dominantní návštěvníci z okolních zemí, ale za poslední měsíce nám výrazně přibývá turistů z Izraele, Dánska či Belgie. To nás samozřejmě těší a trend rostoucího zájmu o naše město chceme nejen udržet, ale samozřejmě také dál posilovat. Například bychom v Liberci rádi viděli více turistů z exotických zemí,“ uvedl primátor Tibor Batthyány.

Záměry Libereckého kraje pak okomentovala radní pro kulturu, památkovou péči a cestovní ruch Květa Vinklátová: „Chceme Liberecký kraj představit jako region, kde mohou klienti cestovních kanceláří strávit velmi pestrou dovolenou. Představíme se jednak jako region skla, bižuterie a kamenářství, a to přímo návštěvami u výrobců, ale také obchodníkům ukážeme možnosti kulturního a volnočasového vyžití jejich klientů."

Liberecký kraj má rok od roku stoupající návštěvnost jak z tuzemska, tak také ze zahraničí. Největší podíl na návštěvnosti mají turisté z Německa, Polska, Slovenska, Holandska a Izraele. „Česká republika zaznamenala v posledních letech obrovský nárůst asijských návštěvníků. V naprosté většině však směřují jen do Prahy a Jižních Čech. Chceme toho využít a zařadit se mezi regiony, do kterých budou také směřovat. Víme, že právě pro tuto klientelu máme atraktivní téma, a to je sklo. Zájem jsme si ověřili při nedávné návštěvě Taiwanu, kde jsme byli s nabídkou u cestovních kanceláří úspěšní,“ doplňuje Vinklátová. 

Travel Trade Day 2018 tak bude další příležitostí, jak ukázat to nejlepší z Libereckého kraje přímo těm, kteří turisty vozí do České republiky. „Cílem unikátní akce je posilování příjezdového cestovního ruchu, podpora kýžené návštěvnosti v regionech České republiky, která ostatně každým rokem stoupá, a propagace destinační značky Česká republika v zahraničí,“ uzavírá za agenturu CzechTourism její ředitelka, Monika Palatková.

Nastavení cookies