detail

A) Samostatná působnost

  1. je koncepční složkou města při formulování podnětů a záměrů statutárního města v rozvojových dokumentech;
  2. podílí se na stanovování koncepce územního rozvoje města;
  3. formuluje požadavky k zadání pro zpracování územně plánovací dokumentace a územně plánovacích podkladů;
  4. spolupracuje na programových, strategických a rozvojových dokumentech města a zabezpečuje jejich konfrontaci s územním plánem města;
  5. posuzuje a hodnotí záměry na území města z hlediska urbanistických a architektonických hodnot v území;
  6. vydává dílčí vyjádření k záměrům, studiím, projektům a jiným dokumentům z hlediska rozvoje města, a to především posuzování rozvojových nároků, architektury, urbanismu a souvisejících specializovaných odborností;
  7. vydává dílčí vyjádření k územním řízením z hlediska účastníka územního řízení podle § 85 odst. 1 písm. b); zákona 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů;
  8. na základě plné moci zastupuje statutární město Liberec při nahlížení do spisů stavebního úřadu, odboru dopravy a odboru životního prostředí Magistrátu města Liberec;
  9. stanovuje regulační podmínky využití území;
  10. zpracovává program regenerace městské památkové zóny;
  11. zpracovává koncepci veřejného prostoru města včetně městského mobiliáře;
  12. podílí se na koncepci dopravního systému města;
  13. podílí se na koncepci technické infrastruktury a tvorbě zásad energetické koncepce města;
  14. poskytuje podklady pro aktualizaci územně analytických podkladů z hlediska záměrů města Liberec;
  15. podílí se na zpracování vyjádření SML k ZÚR LK a z pozice sousední obce k územně plánovacím dokumentacím sousedních obcí;
  16. zpracovává a připravuje podklady pro stanovisko SML k rozvojovým záměrům v procesu zjišťovacích řízení (EIA, SEA);
  17. úzce spolupracuje s ostatními odděleními odboru hlavního architekta.

 

B) Přenesená působnost

Nevykonává.