02.06.2015
neschváleno

Žádost o nájemní byt- řešení životní situace

Žádost o nájemní byt

startovací byty v ulici Krajní č.p. 1575 - 1580  

byty s věcně usměrňovaným nájmem v ulici  U Sila č.p. 1201 - 1206

byty pro příjmově vymezené osoby v ulici Krejčího 1175 - 1178, Česká 617, Nad Sokolovnou 616

standardní byty v vrůzných lokalitách

1. Identifikační kód

2. Kód

3. Pojmenování (název) životní situace

Žádost o nájemní byt 

v ulici Krajní č.p. 1575 - 1580 a byty s věcně usměrňovaným nájmem v ulici U Sila č.p. 1201 - 1206

4. Základní informace k životní situaci

  • Jedná se o tzv. startovací byty v ulici Krajní č.p. 1575-1580 a byty s věcně usměrňovaným nájmem v ulici U Sila č.p. 1201-1206. Tyto byty se nabízejí na základě pravidel Pro hospodaření s byty ve vlastnictví statutárního města Liberec schválených dne 4.3.2014 na 5. schůzi Rady města Liberec, usnesením č. 197/2014. Nabídka volných bytů je zveřejňována na úřední desce statutárního města Liberec.

 

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

  • Žádost může podat plnoletý občan České republiky způsobilý k právním úkonům, který:
  1.  nemá uzavřený nájem k žádnému bytu (tuto podmínku musí splňovat i další členové domácnosti),
  2.  nemá vlastnické nebo spoluvlastnické právo k bytovém domu, rodinnému domu nebo k bytu (tuto podmínku musí splňovat i další  
    členové domácnosti)
  3.  nemá žádné dluhy vůči SML (tuto podmínku musí splňovat i další členové domácnosti),
  4. žadatel a všichni zletilí členové domácnosti jsou trestně bezúhonní,
  5. žádost může podat i ten, kdo je nájemcem obecního bytu, ovšem byt je pro něj vzhledem k věku nebo zdravotnímu stavu jeho nebo jeho nezletilých dětí nevyhovující a nabídne-li jeho uvolnění,
  6. žadatel je v pracovním poměru

 

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

  • Výběr ze žadatelů o byt provádí vždy příslušná komise, a to podle Pravidel pro přidělování startovacích bytů a bytů v domech s věcně usměrňovaným nájemným.
  • Žádost se podává osobně v den, uvedený v oznámení zveřejněném na úřední desce na oddělení humanitním.

 

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

8. Na které instituci životní situaci řešit

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

  • Odbor školství, kultury a sociálních věcí, oddělení humanitní, 1. máje č.p. 108 (bývalá budova Uranu), 2. patro

          

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

16. Elektronická služba, kterou lze využít

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

18. Jaké jsou související předpisy

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

21. Nejčastější dotazy

22. Další informace

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

Za správnost návodu odpovídá útvar Odbor školství, kultury a sociálních věcí, oddělení humanitní

Kontaktní osoba

Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

Popis byl naposledy aktualizován

Datum konce platnosti popisu

Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace