31.03.2021
Barbora Hodačová

Instagramový účet města je nejlepší z Libereckého kraje, 5. v republice

Liberec získal 1. místo v krajském kole soutěže Zlatý lajk v kategorii měst nad 10 tisíc obyvatel. Už sledujete turistický profil Visit^Liberec?

Účet města na instagramu, který propaguje Liberec zejména jako turistickou destinaci, spravuje oddělení cestovního ruchu od roku 2014. 

Spolek Kvalikom pod záštitou Ministerstva pro místní rozvoj oceňuje komunikaci a inovace českých úřadů a veřejných institucí na sociálních sítích. Účet @visitliberec si spolek vybral s dalšími čtyřmi zástupci samosprávy z Libereckého kraje a hodnotil předem stanovená kritéria, mezi kterými nechybí profilový obrázek, stories, kvalita fotografií i používání hashtagů. Z 50 maximálních možných bodů získal profil Visit^Liberec krásné hodnocení 47 bodů a umístil se v krajském kole na 1. místě. V TOP 10 v ČR zaujal 5. místo ze 109 hodnocených profilů! 

Hodnotitelé ocenili zejména práci se stories, které vtáhnou i místní obyvatele svými hádankami, kvízy a zajímavými detaily. Zároveň by ale neváhali přidávat častěji příspěvky a fotografie s popisky přímo do feedu s využitím více hashtagů. 

Celé hodnocení si přečtěte níže a další umístěné najdete na stránkách spolku Kvalikom, který vyhlašuje vítěze ankety Zlatý lajk a Radniční listy roku. Pracovníci oddělení cestovního ruchu si ocenění velmi váží, jelikož sociální sítě, tvorba obsahu a jejich prezentace je jen jednou z agend, která je v jejich náplni činnosti. 

 

"Od pátého největšího města v zemi jsme očekávali již opravdu profesionální přístup ke spravování sociální sítě. A zklamání se nedostavilo. Liberec pojmenoval svůj účet na Instagramu @visitliberec, ale nejedná se o typicky turisticky orientovaný projekt. Obsah láká k objevování města i místní obyvatele, protože ukazuje zajímavé detaily a vtahuje uživatele do dění kvízy a hrami. 

Profilový obrázek je zvolen skvěle. Kvalitní minimalistický design využívá skvělého loga a díky tomu, že nebyl použit celý název "Liberec", ale pouze počáteční písmeno, je profilový obrázek čitelný i v komentářích a ve feedu. Bohužel, což nás mrzí ze všeho nejvíce, není ikonkami obohacen archiv stories, který by s nimi vypadal mnohem lépe.

Grid působí jako celek velice vzhledně, a i přesto, že velká část obsahu je přejímána, daří se držet jednotnou úpravu a styl. Za poslední rok nebyl zveřejněn jediný fádní či "obyčejný" snímek - vše, co Liberec publikuje, prochází důkladným výběrem a na výsledku je to znát. Přesto máme drobnou výhradu k počtu zveřejňovaných příspěvků, kterých by mohlo být více - necelých 40 fotek ročně opravdu není na tak velké město mnoho. 

Vynikající je práce se stories, do kterých město promítá svůj grafický styl. To je málo vídané. Navíc po grafické stránce je opět vše velmi decentně a působivě zpracované. Málokteré město si dává tolik záležet na svých stories, většina je tvoří ve vestavěném editoru. Další bonus je, že jsou stories kreativní, zábavná či vtipná. 

Popisky příspěvků jsou též velmi kvalitně zpracované, byť jsou pouze v angličtině. Český turista tedy trochu ostrouhá, ale faktem je, že většina uživatelů Instagramu angličtinou vládne - a pakliže to pomůže přílivu turistů ze zahraničí, proč ne!"  

 

Cookies

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.