detail

Hlavní činnosti oddělení

Agenda občanských průkazů

  • přijímá žádosti o vydání občanských průkazů se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem
  • předává vyhotovené občanské průkazy
  • vydává potvrzení o občanském průkazu v zákonem stanovených případech
  • vydává občanské průkazy bez strojově čitelných údajů se zkrácenou dobou platnosti (z důvodů nabytí státního občanství, volebního práva)
  • vyřizuje žádosti o občanské průkazy pro imobilní občany
  • poskytuje občanům údaje z informačního systému evidence občanských průkazů k jejich osobě
  • přijímá oznámení o ztrátě, odcizení, zničení nebo nebezpečí zneužití dat v identifikačním certifikátu
  • vybírá správní poplatky za některé výše uvedené činnosti
     
     

Agenda cestovních dokladů

  • přijímá žádosti o vydání cestovních pasů s biometrickými údaji
  • předává vyhotovené cestovní pasy s biometrickými údaji
  • přijímá oznámení o ztrátě, odcizení, poškození nebo zničení cestovního dokladu
  • poskytuje občanům údaje z informačního systému evidence cestovních dokladů k jejich osobě
  • vybírá správní poplatky za některé výše uvedené činnosti

     

Agenda evidence obyvatel

  • vede evidenci obyvatel u občanů s trvalým pobytem na území města Liberec (vyjma MO Liberec XXX – Vratislavice nad Nisou)
  • přihlašuje občany k trvalému pobytu, popř. ukončuje jejich trvalý pobyt na území ČR
  • ruší údaj o místu trvalého pobytu občanů ve správním řízení (vyřizují specialisté odboru SP: Bc. Ondřej Korba, Bc. Krista Mudrá)
  • provádí aktualizaci, kontrolu a zjišťuje správnost údajů vedených v informačním systému evidence obyvatel
  • zajišťuje opravy údajů vedených v informačním systému evidence obyvatel
  • poskytuje údaje z informačního systému evidence obyvatel k osobě žadatele, popř. k osobě blízké a vlastníkovi objektu
  • přijímá žádosti o zprostředkování kontaktu
  • přijímá žádosti o zavedení tzv. doručovací adresy v informačním systému evidence obyvatel
  • potvrzuje údaje vedené v informačním systému evidence obyvatel pro použití v cizině (tzv. potvrzení o žití)
  • oznamuje vlastníku objektu změnu v počtu přihlášených osob k trvalému pobytu u oprávněné osoby
  • vybírá správní poplatky za některé výše uvedené činnosti

     

Agenda Czech POINT

  • provádí ověřování pravosti podpisu a shody opisu nebo kopie s listinou
  • poskytuje ověřené výpisy z informačního systému Czech POINT, tj. vydává výpisy z trestního rejstříku, obchodního a živnostenského rejstříku (pouze z veřejné části) a z katastru nemovitostí, dále výpis bodového hodnocení, výpis z insolvenčního rejstříku  a výpis ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů. Také vydává oprávnění k přístupu do MA ISOH (Modul Autovraky Informačního systému odpadového hospodářství).
  • na žádost zřizuje datové schránky, vydává nové přístupové údaje do datových schránek
  • provádí konverzi dokumentů (dokument uložený v datovém úložišti nebo CD zkonvertuje do listinné podoby nebo naopak, dokument předložený v listinné formě zkonvertuje do elektronické podoby a opatří elektronickým podpisem).
  • vystavuje rybářské lístky

 

 

Cookies

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.