detail
Hlavní činnosti oddělení
Agenda občanských průkazů
- přijímá žádosti o vydání občanských průkazů se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem
- předává vyhotovené občanské průkazy
- vydává potvrzení o občanském průkazu v zákonem stanovených případech
- vydává občanské průkazy bez strojově čitelných údajů se zkrácenou dobou platnosti (z důvodů nabytí státního občanství, volebního práva)
- vyřizuje žádosti o občanské průkazy pro imobilní občany
- poskytuje občanům údaje z informačního systému evidence občanských průkazů k jejich osobě
- přijímá oznámení o ztrátě, odcizení, zničení nebo nebezpečí zneužití dat v identifikačním certifikátu
- vybírá správní poplatky za některé výše uvedené činnosti
Agenda cestovních dokladů
- přijímá žádosti o vydání cestovních pasů s biometrickými údaji
- předává vyhotovené cestovní pasy s biometrickými údaji
- přijímá oznámení o ztrátě, odcizení, poškození nebo zničení cestovního dokladu
- poskytuje občanům údaje z informačního systému evidence cestovních dokladů k jejich osobě
- vybírá správní poplatky za některé výše uvedené činnosti
Agenda evidence obyvatel
- vede evidenci obyvatel u občanů s trvalým pobytem na území města Liberec (vyjma MO Liberec XXX – Vratislavice nad Nisou)
- přihlašuje občany k trvalému pobytu, popř. ukončuje jejich trvalý pobyt na území ČR
- ruší údaj o místu trvalého pobytu občanů ve správním řízení (vyřizují specialisté odboru SP: Bc. Ondřej Korba, Bc. Krista Mudrá)
- provádí aktualizaci, kontrolu a zjišťuje správnost údajů vedených v informačním systému evidence obyvatel
- zajišťuje opravy údajů vedených v informačním systému evidence obyvatel
- poskytuje údaje z informačního systému evidence obyvatel k osobě žadatele, popř. k osobě blízké a vlastníkovi objektu
- přijímá žádosti o zprostředkování kontaktu
- přijímá žádosti o zavedení tzv. doručovací adresy v informačním systému evidence obyvatel
- potvrzuje údaje vedené v informačním systému evidence obyvatel pro použití v cizině (tzv. potvrzení o žití)
- oznamuje vlastníku objektu změnu v počtu přihlášených osob k trvalému pobytu u oprávněné osoby
- vybírá správní poplatky za některé výše uvedené činnosti
Agenda Czech POINT
- provádí ověřování pravosti podpisu a shody opisu nebo kopie s listinou
- poskytuje ověřené výpisy z informačního systému Czech POINT, tj. vydává výpisy z trestního rejstříku, obchodního a živnostenského rejstříku (pouze z veřejné části) a z katastru nemovitostí, dále výpis bodového hodnocení, výpis z insolvenčního rejstříku a výpis ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů. Také vydává oprávnění k přístupu do MA ISOH (Modul Autovraky Informačního systému odpadového hospodářství).
- na žádost zřizuje datové schránky, vydává nové přístupové údaje do datových schránek
- provádí konverzi dokumentů (dokument uložený v datovém úložišti nebo CD zkonvertuje do listinné podoby nebo naopak, dokument předložený v listinné formě zkonvertuje do elektronické podoby a opatří elektronickým podpisem).
- vystavuje rybářské lístky