09.10.2020
Jan Král

Magistrát se připravil na druhou vlnu nemoci COVID-19 s předstihem

Město Liberec na základě rozhodnutí vlády o znovuzavedení nouzového stavu, které platí od pondělí 5. října, už začátkem tohoto týdne znovu aktivovalo svůj krizový štáb, který průběžně monitoruje a shromažďuje data, aby dokázal co nejrychleji reagovat na množná rizika související s šířením onemocnění COVID – 19.

„Prudký nárůst počtu nakažených na Liberecku za poslední týden nepodceňujeme,“ říká primátor města Jaroslav Zámečník.

Podle primátora Jaroslava Zámečníka se magistrát na druhou vlnu epidemie připravil s předstihem a v koordinaci s Krajskou hygienickou stanicí v Liberci a Libereckým krajem, pečlivě sleduje aktuální nežádoucí vývoj šíření onemocnění Covid -19 na Liberecku.

„Už před 14-ti dny jsme na návrh náměstka pro kulturu, školství, sociální věci a cestovní ruch Ivana Langra nakoupili a rozvezli 60 tisíc respirátorů třídy II. pro zaměstnance základních škol. Z informací, které průběžně analyzujeme, vychází, že ochranných pomůcek nyní máme dostatek. Situace je v tomto ohledu lepší, než během první jarní vlny. Vzhledem k aktuálnímu vývoji, kdy se Liberecko během posledního týdne stalo místem s třetím nejvyšším nárůstem nakažených na 100 tisíc obyvatel, ale situaci pozorně sledujeme,“ říká primátor města Liberec Jaroslav Zámečník.

Liberecký magistrát už během léta vyzval jednotlivé organizace města, aby situaci nepodcenily a připravily se na možný negativní vývoj pandemie na podzim. „V rámci úřadu a všech jeho budov jsme přijali maximum možných hygienických opatření, která snižují riziko nákazy. Zároveň uděláme vše proto, aby nedošlo k ohrožení zdraví jak zaměstnanců úřadu, tak občanů, pro něž jednotlivé agendy zajišťujeme,“ dodává liberecký primátor Jaroslav Zámečník.

Na základě včerejšího oznámení o krizovém opatření vlády, ale lidé musejí od pondělí 12. října počítat s omezením počtu úředních hodin magistrátu. A to na dva dny v týdnu (Po + St) a ve zkrácených časech 8.00 hod. - 10.30 hod. a 14.30 hod. - 17.00 hod. V ostatním čase je magistrát pro veřejnost uzavřen!

Na následující dva týdny magistrát zároveň pozastavuje online rezervační systém. Všechny objednané termíny budou zrušeny, a to včetně těch na pondělí a středy. Všem klientům bude odeslán informační e-mail.

V souvislosti s vývojem epidemiologické situace úřad zatím nemusel přijímat žádná další mimořádná opatření. I nadále ale platí dodržování zvýšené hygieny, tzn. intenzivnější úklid, desinfekce společných prostor, mechanické zábrany na přepážkách odbavujících klienty, dezinfekce rukou a používání roušek.

Jednotlivé odbory magistrátu zároveň budou od pondělí dovybaveny ochrannými rouškami, respirátory, desinfekčními prostředky a poučeni o tom, jak postupovat v situaci, kdy kterýkoliv ze zaměstnanců bude mít pozitivní test na onemocnění Covid-19 nebo oznámí, že se s takovou osobou dostal do kontaktu. 

 

Cookies

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.