20.04.2015

K návrhu nového loga město oslovilo 11 subjektů

Hned jedenáct fyzických či právnických osob vyzvala v pondělí 20. dubna liberecká radnice k podání návrhu na nové logo města a podobu souvisejícího grafického manuálu. Do soutěže se ale může přihlásit i kdokoli další. Zadávací dokumentace veřejné zakázky je k dispozici zde: https://zakazky.liberec.cz/contract_display_606.html

U všech, které město oslovilo, jde o zkušená grafická studia nebo jednotlivce s výtvarnou a grafickou praxí, kteří již v minulosti odvedli podobnou práci pro veřejný či soukromý sektor. Nový grafický vizuál s logem je přitom zásadním přelomem v rozvoji cestovního ruchu a marketingu města.

„Město Liberec sice má zhruba od přelomu milénia své logo, nicméně to nikdy nebylo zakotveno v žádném grafickém manuálu, takže i prezentace města navenek neměla v posledních 15 letech jednotný styl, byl to jen velký mix různých a často i protichůdných výtvarných a grafických nápadů. A to je samozřejmě obrovský handicap – turisté, návštěvníci veletrhů a potenciální hosté si totiž v takové situaci dokáží jen velmi těžko jasně identifikovat město jako svůj turistický cíl,“ vysvětlil náměstek primátora pro školství, kulturu, sociální věci a cestovní ruch Ivan Langr.

Mít svůj grafický manuál nebo vizuál korporátní identity je dnes nepsanou nutností prakticky pro každý subjekt, který chce významněji promluvit do oblasti cestovního ruchu nebo se v ní úspěšně prezentovat. V Liberci je mají například zoologická zahrada či Oblastní galerie; páté největší město České republiky ale na něj zatím čeká.

Manuál přitom předepíše nejen podobu a užití nových logotypů, ale i firemní barvy, písma a základní vzhled prezentačních tiskovin, jako jsou různé publikace, plakáty, letáky, mapy či billboardy a podobně. Město k jeho dodání oslovilo hned 11 subjektů: ELSET, s. r. o., Radek Tesař – TR Design, Eva Hudečková, Pavel Akrman, STUDIO NAJBRT, s.r.o., Toscani s.r.o., Boomerang Publishing, Listdesign, s. r. o., Noesis s. r. o., Kalendář Liberecka spol. s. r. o. a Prestima, spol. s r. o.

Posuzování jednotlivých nabídek proběhne ve dvou kolech. „Účastníci musejí nejprve do měsíce předložit návrh loga a základní podobu vybraného image materiálu. Do druhého kola, kde už tvůrci navrhnou kompletní manuál, potom postoupí maximálně pět nejzdařilejších nápadů. Hodnotící komise bude devítičlenná, záměrně složená jen ze 4 zástupců města a z 5 odborníků zvenčí,“ dodal náměstek Ivan Langr.

Za město v komisi zasednou lidé, kteří v minulosti pracovali v cestovním ruchu nebo v marketingu, nebo se oboru věnují dosud: primátor Tibor Batthyány, náměstek Ivan Langr, vedoucí odboru Kancelář primátora Petr Neuhäuser a vedoucí odboru cestovního ruchu David Pastva. Za experty zvenčí pak v komisi bude Zuzana Švandová z katedry marketingu a obchodu EF TUL, Jan Randáček, ředitel Oblastní galerie, David Nejedlo, ředitel ZOO Liberec, Stanislav Zippe a Jan Stolín  - oba z katedry výtvarného umění FUA TUL. 

 

 

 

 

 

Nastavení cookies