28.09.2016
Lucie Blažková

Liberec se sejde s deseti evropskými partnery, aby navrhli inovativní strategii maloobchodu ve městě

Delegace statutárního města Liberec se bude podílet na příštím zasedání sítě RetaiLink, které proběhne v chorvatském Šibeniku a to na téma Inovativní strategie v maloobchodě.

Na tomto, již druhém mezinárodním setkání, které se uskuteční 5. a 6. října, deset evropských partnerů ze Španělska, Chorvatska, Itálie, Francie, Nizozemska, Rumunska, Velké Británie, Maďarska a České republiky, navrhnou nový obchodní model pro jejich středně velká města. Program meetingu obsahuje dva dny intenzivního sdílení zkušeností a dobré praxe.

Během prvního dne tohoto mezinárodního setkání se účastníci seznámí s digitalizací, dobrou praxí a zkušenostmi s inovativním maloobchodem představené odborníky jako je Guy Douglas a XAV Anderson (ClockworkCity), Simon Quin (Institute of Placemaking) a Tom Kikkert (maloobchodní konzultant a člen místní skupiny z holandského města Hoogeveen).

Během druhého dne, profesor Luis Martínez- Ribes (m + f =!) povede seminář zaměřený na vytváření nových maloobchodních strategií našich měst. Závěry tohoto semináře budou použity jako jeden z prvních výstupů pro vytvoření akčního plánu pro oživení městského centra. „Cílem tohoto setkání je začít přemýšlet o občanovi města jako spotřebiteli, a to v inovativním pohledu“, vysvětluje profesor Martínez-Ribes. Tento nový způsob myšlení bude základem pro vybudování efektivní prodejní strategie.


Během obou dvou dnů budou představeny případy dobré praxe partnerských měst z Basingstoke (UK), Romans (Francie), Hengelo a Hoogeveen (Nizozemsko), protože sdílení zkušeností a učení se od sebe navzájem je jedním z hlavních cílů evropského programu URBACT.