12.07.2013
Jan Král

Peníze pro poskytovatele sociálních služeb město rozdělí podle jasných pravidel

Financování sociálních služeb bylo hlavním tématem prvního prázdninového jednání řídící pracovní skupiny komunitního plánování sociálních služeb, které se uskutečnilo ve středu 10. července v historické budově liberecké radnice.

Skupina se dohodla na tom, že je potřeba vytvořit pravidla a zásady rozdělování finančních příspěvků z rozpočtu města pro poskytovatele služeb v sociální oblasti. Nezbytné je také vytvořit metodiku hodnocení jednotlivých žádostí a například jasně definovat statut návazné služby.

Financováním sociálních služeb se letos zabývalo také městské zastupitelstvo, které v květnu schválilo výši příspěvku z rozpočtu města do Komunitního plánu, fondu zdraví a fondu prevence pro období následujících tří let. Zastupitelé rozhodli, že 25 % z příjmů města z odvodů z hazardu půjde ročně právě na zajištění sociálních služeb. V případě nenaplnění výše uvedeného příjmu se ke stejnému účelu použije z městského rozpočtu nejméně 10 milionů korun.

Primátorka Martina Rosenbergová na jednání řídící pracovní skupiny podrobně vysvětlila způsob, jakým bylo navrženo financování sociálních služeb. Deset procent z celého příspěvku bude přesunuto do účelových fondů (fond prevence a fond zdraví), dvacet procent půjde na řešení naléhavých situací a sedmdesát procent (tedy nejméně 7 milionů korun) bude směřovat na nákup služeb v sociální oblasti.

„Snahou vedení města je udržet při neustálém poklesu finanční podpory ze strany státu a dalších zdrojů síť sociálních služeb alespoň ve stávajícím rozsahu,“ uvedla primátorka Martina Rosenbergová. „Zároveň vnímám jako nezbytné dát jasný signál organizacím, poskytujícím kvalitní sociální služby, že jsou pro naše město důležité, a že mohou počítat s podporou města," dodala.

Text a foto: Jan Král

Nastavení cookies