24.04.2012

Jezděte v květnu do práce na kole a vyhrajte

Vyhrát hodnotné ceny, ale i udělat něco pro své zdraví a ještě si užít zábavu, mohou zaměstnanci, kteří se v květnu zapojí do celostátní kampaně „Do práce na kole“. Ta letos navazuje na svůj povedený první ročník.

Stačí dát dohromady tým 2-5 kolegů, zaregistrovat se nejpozději do 30. dubna na www.dopracenakole.net, během měsíce května jezdit do práce na kole a zaznamenávat počet najetých kilometrů na web kampaně.

Záštitu nad libereckou částí kampaně převzal náměstek primátorky Statutárního města Liberec Jiří Rutkovský. Ten sám jezdí již mnoho let denně do práce na kole a pro kampaň sestavil tým libereckého magistrátu s názvem Tour de Radnice, ve kterém mu pomohou načítat kilometry náměstek Jiří Šolc a další zaměstnanci radnice. A postupně vznikají na magistrátu i další týmy.

„Mohu osobně potvrdit, že jízda na kole do práce je prima. Tuto akci, organizovanou sdružením Cyklisté Liberecka a iniciativou Auto*Mat, vítám. Je možné, že někteří obyvatelé Liberce nebo sousedních obcí na základě propagace jízdního kola jako dopravního prostředku změní své dopravní chování. Pamatuji si starší propagační akce, jejichž motto bylo „O jedno auto míň“. Každý, kdo používá jízdní kolo místo auta, pomáhá městu řešit složitou dopravní situaci a neškodí svým spoluobčanům spalinami, hlukem ani jinak,“ říká Jiří Rutkovský. Současně dodává, že soutěžící svou účastí podpoří mj. svého zaměstnavatele v zajištění podmínek pro úschovu kol na pracovišti.

Každý, kdo během soutěžního měsíce vykoná alespoň dvě třetiny svých cest do práce na kole, postoupí do slosování o cyklistické doplňky a permanentky do libereckého bazénu, sportovního areálu Ještěd a dalších sportovních zařízení. „Za pravidelnou dojížďku na kole v průběhu soutěžního měsíce budou oceněny i celé firemní týmy. Každý účastník kampaně dostane tričko ze speciální edice,“ dodává Pavel Matějka ze sdružení Cyklisté Liberecka.

Soutěžní část kampaně probíhá od 2. do 31. května. Poté 8. června je pro účastníky akce v Liberci připraven závěrečný společenský večer s cyklojízdou a kulturním programem. „Kampaní chceme nalákat obyvatele českých a moravských měst ke každodennímu používání bicyklu. Naším cílem je omezit zbytečné zahlcování měst automobily při každodenních cestách do práce, ale i zlepšit kondici lidí a oživit ulice,“ vysvětlují organizátoři akce.

Do kampaně se můžou přihlásit zaměstnanci dojíždějící do jakéhokoli zaměstnavatelského subjektu – obchodní společnosti, státní i nestátní instituce či občanského sdružení v Liberci. Zaměstnavatelé se zase mohou zapojit do ankety Cyklozaměstnavatel roku. Akce se vloni jen v Praze zúčastnilo přes 1100 účastníků ze 181 firem. Kampaň je inspirovaná úspěchem obdobných kampaní realizovaných v mnoha zemích Evropy.

Nastavení cookies