17.05.2012

Komise doporučila novou pěší zónu a zrušení semaforů

Uzavřít či neuzavřít Revoluční ulici? Obnovit semafory na křižovatce u nádraží? Těmito otázkami se na posledním jednání komise dopravy zabývali její členové.

Prvním bodem byla debata o uzavření Revoluční ulice pro automobilovou dopravu v rámci revitalizace Soukenného náměstí. S vytvořením pěší zóny v Revoluční počítá i původní projektová dokumentace rekonstrukce náměstí. V letošním roce se ale objevily připomínky obchodníků v Revoluční a na Soukenném náměstí, kteří požadují zachování průjezdnosti. Proto ještě nepadlo definitivní rozhodnutí, zda po opravách, které skončí v závěru letošního roku, nechat Revoluční průjezdnou či nikoliv.

Podle sčítání dopravy, které provedla městská policie, projede Revoluční ulicí cca 1 000 vozidel denně. O víkendových dnech je to cca 400 aut. Na základě směrového dopravního průzkumu, který byl prováděn odborem hlavního architekta v dopoledních hodinách v pátek 27. dubna, bylo zjištěno, že 87 % aut, která do prostoru Soukenného náměstí vjedou Revoluční ulicí v podstatě ihned odjíždí Barvířskou nebo Širokou ulicí pryč. Během dvou hodin průzkumu byl na křížení s Pražskou u OD Baťa napočítán průjezd cca 400 vozidel a prošlo zde cca 2 000 chodců (na křížení s Revoluční ulicí). Všechna parkovací místa byla obsazena a lze tedy přepokládat, že vozidel by v oblasti zůstalo více, pokud by měla kde zaparkovat.

Členové komise vyslechli údaje o dopravním zatížení i se závěrem dopravního specialisty odboru hlavního architekta Vladislava Rozsypala, že uzavřením Revoluční ulice pro automobilovou dopravu nehrozí v okolí rapidní nárůst dopravy ani dopravní kolaps.

„Jsem rád, že došlo k měření dopravy, protože nám to potvrdilo, že uzavřením ulice nezpůsobíme žádné problémy,“ uvedl člen dopravní komise, zastupitel Tomáš Hampl.

Vedoucí oboru dopravy Pavel Rychetský dodal, že prakticky žádný z argumentů pro zachování průjezdnosti Revoluční nebyl potvrzen. „Řidiči budou hledat jinou trasu a tyto automobily vstřebá okolní doprava, takže žádné komplikace nenastanou,“ domnívá se vedoucí odboru dopravy. Komise se tímto názorem ztotožnila a doporučila radě města, aby schválila rozšíření pěší zóny o Revoluční ulici.

Komise se zabývala také dlouhodobě nefunkčními semafory přímo proti budově vlakového nádraží v Nákladní ulici. Světelná signalizace je v těchto místech přes dvacet let stará a od roku 1997 nefunkční. Správce komunikací stojí před rozhodnutím, jestli jí zprovoznit nebo zcela odstranit. Podle vyjádření odboru dopravy by její oprava a následné obnovení funkčnosti dopravní situaci v uzlu u nádraží a návazně na křižovatkách Žitavské ulice nijak nezlepšilo, spíše naopak.

„Křižovatka před nádražím vyhovuje neřízenému režimu. Je prokázáno, že spuštění světelné signalizace by dopravu zkomplikovalo. Pokud bychom chtěli světelné řízení dopravy obnovit, byla by to nákladná záležitost a nevyhnuli bychom se majetkoprávním operacím. V návrhu na řešení situace je též možnost jednoduše upravit ostrůvky pro bezpečnější přecházení,“ uvedl Pavel Rychetský.

Členové komise se podrobně seznámili s dopravní situací a jednomyslně nedoporučili obnovení řízení dopravy světelnou signalizací. Zároveň ve svém doporučení pro radu města zdůraznili nutnost zabývat se řešením celého přednádražního prostoru, zejména bezpečností chodců.

Nastavení cookies