29.06.2015

Reakce společnosti Air Telecom na zveřejněné informace

Dne 1. dubna 2015 jste na webových stránkách Města Liberec (www.liberec.cz) uveřejnili oficiální tiskovou zprávu města s názvem „Senioři si v DPS vyslechli rady, jak nenaletět nepoctivým podomním prodejcům“. Výpověď jedné z účastnic setkání obsahuje ve vztahu k naší společnost Air Telecom, a.s. nepravdivé a nepřesné informace, které chceme tímto uvést na pravou míru.

Je pravda, že společnost Air Telecom nabízí svým zákazníkům levné tarify na volání a využívání internetových služeb. Nepravdivé je však v citaci paní Urbanové tvrzení, že ve skutečnosti zákazníci zaplatí oproti původně dohodnuté ceně skoro čtyřikrát tolik. Paní Urbanová, na jejíž tvrzení se autor článku odvolává, je spojená s případem, který jsme již řešili. Týká se její babičky. Ta si u nás postupně objednala celkem šest služeb. Všechny tyto nákupy byly standardně ověřeny a potvrzeny verifikačními rozhovory se zákaznicí. Ta v nich potvrdila svůj skutečný zájem o vybrané služby i svobodu své volby. Ke všem vybraným službám máme uzavřené platné smlouvy. Navíc zákaznice dostávala opakovaně faktury za služby, které hradila. Služby si tedy zakoupila korektně – vše je potvrzené smlouvou a telefonickým verifikačním hovorem.

Nepravdivá je rovněž v citaci paní Urbanové uvedená informace, že kdo nestihne odstoupit od smlouvy, ten má smůlu a musí dva roky platit nebo uhradit vysokou sankci. Reklamace prý naše firma zamítá. Ověřitelná skutečnost je ale naprosto odlišná. Všechny zákazníky při verifikaci, tj. telefonickém rozhovoru, kterým při prodeji ověřujeme dokonalé porozumění nabídce, souhlas s ní i s následnými kroky, opakovaně informujeme o právu odstoupit od smlouvy v zákonné lhůtě 14 dnů. Podrobné informace o možnosti odstoupení mají zákazníci formulované jak ve všeobecných obchodních podmínkách, tak ve smlouvě.

V případě, že nám zákazník volá a chce smluvní závazek zrušit v zákonné lhůtě, informujeme ho o postupu, kam do 14 dnů zaslat telefonní přístroj a odstoupení od smlouvy. Vzhledem k tomu, že důkazní břemeno výkonu práva odstoupit zatěžuje spotřebitele, je v jeho zájmu zaslat odstoupení v zákonné lhůtě písemně společně s přístrojem. Zdůrazňujeme, že nevyžadujeme konkrétní formulář, akceptujeme jakýkoli dopis, který prokazuje vůli zákazníka od smlouvy odstoupit. Nemůže tak dojít k omylu v případě, kdy je zákazník se službami spokojen a pouze reklamuje přístroj.

Co se týká udělení pokuty ve výši naší společnosti od ČTÚ, nepovažujeme jeho rozhodnutí za objektivní a spravedlivé a řešíme tuto záležitost soudní cestou.

Mgr. Marie Heřmánková                                        
tisková mluvčí
Air Telecom

 

Nastavení cookies