09.01.2013
Jan Král

Volba prezidenta republiky – kdy, kde a jak

Historicky první přímá volba hlavy státu se blíží. Voličům by již v tuto chvíli měly být poštou doručeny obálky s hlasovacími lístky devíti kandidátů.

Magistrát města Liberec připravuje vybavení volebních místností. V pátek dopoledne začne volebním komisím vydávat na radnici seznamy voličů, obálky, státní vlajky, volební schránky, razítka a další potřebné náležitosti.

Volba prezidenta republiky se v souladu s rozhodnutím předsedy Senátu Parlamentu ČR uskuteční ve dnech 11. a 12. ledna 2013. V první den volby – v pátek 11. ledna 2013 proběhne hlasování od 14.00 do 22.00 hodin, v druhý den volby – v sobotu 12. ledna 2013 se bude hlasovat od 8.00 do 14.00 hodin. Případné druhé kolo volby prezidenta se uskuteční v termínu 25. a 26. ledna 2013 ve shodných časech jako v kole prvním. Pro druhé kolo volby se hlasovací lístky voličům nedoručují a budou k dispozici až ve volební místnosti.

Hlasování na území města proběhne na obvyklých místech v 87 volebních okrscích, včetně Vratislavic nad Nisou, shodně jako při volbách do zastupitelstev krajů v říjnu 2012. Údaj o přesném umístění volební místnosti obdrželi voliči společně s doručenými hlasovacími lístky (na doručovací obálce). Seznam volebních místností, včetně kontaktů, je dostupný na webových stránkách města Liberec.

I při volbě prezidenta může volič, který bude chtít vhodit svůj hlas do volební schránky mimo svůj volební okrsek, požádat příslušný obecní úřad o vydání voličského průkazu. V tuto chvíli mu na to ale už mnoho času nezbývá. Požádat pro první kolo volby lze nyní totiž už jen osobně, a to do 9. ledna 2013 do 16.00 hodin na příslušném obecním úřadě. Pro případné druhé kolo voleb lze podat žádost v listinné podobě s ověřeným podpisem voliče nebo v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem nebo prostřednictvím datové schránky nejpozději do 18. ledna do 16.00 hodin nebo pak osobně do 23. ledna do 16.00 hodin.

Voliči mají také právo ověřit si, zda jsou zapsáni ve stálém seznamu voličů, případně požadovat doplnění nebo provedení oprav. Ověření provádí kancelář č. 210 – sekretariát odboru správního a živnostenského, 2. patro budovy Nového magistrátu. Zde je možné stále, i v době hlasování, hlásit požadavky k návštěvě s přenosnou hlasovací schránkou – telefon 485 244 841.

Z důvodu konání volby prezidenta dojde k omezení provozu oddělení registru vozidel (budova Uran, tř. 1. Máje 108), kde bude umístěna volební místnost. K uzavření pracoviště registru vozidel dojde v pátek 11. ledna ve 12.00 hodin, v sobotu 12. ledna bude úřední den zcela zrušen. Shodně tomu bude i v případě konání druhého kola volby.

Informace k volbám poskytuje Mgr. Jitka Štíchová, vedoucí odboru správního a živnostenského na tel. 485 243 711. Kompletní informace k volbám, včetně formulářů naleznete na webových stránkách města – odkaz Volba prezidenta ČR.

Nastavení cookies