10.04.2019
Jana Kodymová DiS.

Učitelé se na festivalu inspirovali pro vlastní výuku

Pedagogové a pedagožky z libereckých základních škol přišli první dubnovou sobotu do školy, aby se dozvěděli něco nového, sdíleli vzájemně mezi sebou praktické poznatky a zkušenosti, načerpali inspiraci pro výuku a pobavili se o konkrétních příkladech z praxe. Základní škola Lesní a Základní škola Ostašov ve spolupráci s odborem školství a sociálních věcí Magistrátu města Liberce uspořádaly totiž v sobotu 6. dubna 1. Festival dobrých pedagogických zkušeností a nápadů.

 

Společně strávený čas pedagogů z libereckých základních škol, sdílení zážitků a profesních zkušeností bylo hlavním mottem tohoto setkání, tedy jít cestou vzájemného učení. Festival je primárně určen všem pedagogům základního školství v Liberci, kteří hledají inspiraci, jsou ochotni se o svou práci podělit a diskutovat s učiteli z jiných škol. Překvapilo nás početné zastoupení našich mladších kolegyň a kolegů, říká za organizační tým ředitel ze Základní školy Lesní Jiří Dvořák.

Inspirovaly mne postupy logopedické reedukace a pomůcky, které využívá při své práci Mgr. Lucie Bašová, která vedla dílnu  s názvem Speciálně pedagogická, logopedická reedukace žáků na 1. stupni základní školy,“ komentuje učitelka Alexandra Těhníková, která získané poznatky využije při výuce dětí přípravného stupně ZŠS ze ZŠ Orlí.

Sobotní den, kterého se účastnily téměř dvě stovky posluchačů, lektorů, a ředitelů škol,  byl rozdělen do třiceti tematických workshopů. Dílny vedli buď zkušení pedagogové nebo lektoři specializující se na problematiku vzdělávání a výchovy.

 

Festivalové workshopy nabídly následující témata:

Práce s dějepisnou vzdělávací aplikací HistoryLab

Čtenářské minilekce jako součást dílen čtení

Český jazyk v rýmech aneb jak na to, říkadlem, zpěvem a pohybem

Speciálně pedagogická, logopedická reedukace žáků na 1. stupni základní školy

Návrat k řemeslům (ŠD, ŠK, kroužky, dílny)

Malovaný atlas

Shrnování v přírodopise

Pravidla jako příležitost!

Hejného matematika na 2. stupni

Dramatická výchova ve vyučování na 1. stupni základní školy

Robotika jako zážitková a tvůrčí výuka, která baví

Náměty a inspirace (nejen) do hodin dějepisu

Vyrábíme lapbook

Jak vést hodiny reedukace SPU na 1. stupni

3D tisk pro začátečníky

Zpětná vazba ve výuce s využitím digitálních technologií

Práce s třídním kolektivem

Rozvíjení čtenářství ve školní družině

Montessori pomůcky v běžné výuce

Pochybné suvenýry - Divizna, nelegální ochod se zvířaty

Čtením a psaním ke kritickému myšlení

Hudební výchova na 1. stupni

Práce s třídním kolektivem

Čtení jako zájmový kroužek

Úniková hra pro třídní kolektivy

Návrat k řemeslům (ŠD, ŠK, kroužky, dílny)

Rope skipping (do hodin tělocviku i volnočasových aktivit)

Pravidla jako příležitost!

Nohy, ruce a pak hlava aneb pomůcky Hejného metodě výuky.

Překvapilo mne, jak velký zájem o dílny byl, nakonec jsem se nedostala na jednu dílnu, kterou jsem měla v plánu absolvovat. Oceňuji zejména praktickou dílnu pracovního vyučování a nadchla mne výroba špalíčků, jako výukových prvků. Jasně se také na workshopech prokázalo, jak zásadní a důležitý je zvyšující se počet pedagogů mužů, jsou prostě předměty, kde je mužský přístup přínosnější,“ komentuje účastnice dílen a učitelka prvního stupně ze Základní školy Broumovská Tereza Kodymová.

Festival dobrých pedagogických zkušeností a nápadů  finančně podpořilo statutární město Liberec. Další setkání ředitelů a ředitelek základních škol a vzájemné sdílení praktických poznatků proběhne v polovině května ve Smržovce na téma Nové financování obecních škol.

 

 

Nastavení cookies