Oddělení krizového řízení

Lubomír Popp

vedoucí oddělení krizového řízení
Tel.: 48 524 3152
Budova: 1. máje 108/48
Č. dveří: 54

Oddělení krizového řízení

Sídlo: budova Uranu (1. máje 108/48, Liberec 2)
Doručovací adresa: nám. Dr. E. Beneše 1/1, 460 59 Liberec 1
Telefon: 485 243 152

Jméno Pozice dle organizačního řádu Vykonávaná činnost Budova Č. dveří Telefon
Ing. Gardoň Jan referent oddělení krizového řízení krizové, havarijní a obranné plánování 1. máje 108/48 53 48 524 3153
Prokop Michal referent oddělení krizového řízení agenda prac. úrazů a BOZP, jednotky SDH, obranné plánování, hospodářská opatření 1. máje 108/48 52 48 524 3154
Sedmidubský Jaroslav domovník, údržbář a skladník civilní ochrany údržba objektu, zařízení CO (kryty) 1. máje 108/48 53 48 524 3153
Závitkovská Kornela referent oddělení krizového řízení ekonomická agenda, ochrana obyvatelstva, hospodářská opatření 1. máje 108/48 52 48 524 3149
POPIS ČINNOSTI

Oddělení zabezpečuje a plní úkoly v souvislosti s bezpečností a ochranou zdraví při práci; vede evidenci jednotek sborů dobrovolných hasičů (dále JSDH) na území města, včetně komplexní personální, technické a materiálové vybavenosti; zpracovává organizaci civilní ochrany SML; organizuje přípravu obce na mimořádné události; podílí se na zajištění nouzového přežití obyvatel obce; koordinuje řešení krizových a nenadálých situací v provozu MML.

Oblasti plněných úkolů:

A) Samostatná působnost

B) Přenesená působnost

Úkoly na úseku krizového řízení a požární ochrany:

A) Samostatná působnost

  1. zabezpečuje a plní úkoly z ustanovení zákoníku práce a předpisů souvisejících, které vyplývají pro SML jako zaměstnavatele v souvislosti s bezpečností a ochranou zdraví při práci; sepisuje zápisy o vzniku pracovních úrazů, vede evidenci těchto úrazů a  zajišťuje uplatnění náhrad škod u pojišťovny;
  2. vede evidenci jednotek sborů dobrovolných hasičů (dále JSDH) na území města a zajišťuje všestrannou a permanentní akceschopnost JSDH, včetně komplexní personální, technické a materiálové vybavenosti JSDH; zajišťuje školení pro členy požárních hlídek a  zdravotní prohlídky;
  3. udržuje všestrannou a permanentní akceschopnost JSDH obce;
  4. zpracovává organizaci civilní ochrany SML;organizuje přípravu obce na mimořádné události; podílí se na  zajištění nouzového přežití obyvatel obce;
  5. komplexně spravuje nemovitosti v majetku SML – hasičské zbrojnice, kryty CO a objekty související s krizovým řízením a CO, zajišťuje jejich údržbu, opravy a investiční akce;
  6. podílí se odborně na zajištění bezpečnosti budov MML, zejména požární prevence a předcházení úrazům;
  7. koordinuje řešení krizových a nenadálých situací v provozu MML, včetně odstraňování následků havárií v budovách MML, s cílem zajištění řádného chodu úřadu;
  8. využívá možnosti finančních prostředků, dotací, fondů apod. na pořízení požární techniky a věcných prostředků pro potřeby požárních jednotek zřízených SML;
  9. zajišťuje vedení spotřeby PHM u požárních sborů, provádí inventarizaci majetku užívaného požárními sbory;
  10. zpracovává návrh koncepce obnovy požární techniky a její realizaci;
  11. zajišťuje školení vedoucích zaměstnanců v rámci BOZP a evidenci a hlášení pracovních úrazů zaměstnanců SML a MP Liberec.

B) Přenesená působnost

  1. komplexně zajišťuje agendu krizového řízení, ochrany před katastrofami a integrovaného záchranného systému, v případě jakéhokoliv ohrožení občanů   SML a ORP Liberec, slouží jako informační a kontaktní místo (varování občanů) a poskytuje veškeré nutné zázemí pro příslušné orgány SML, které mimořádnou situaci řeší;
  2. spolupracuje a předává podklady Krajskému úřadu Libereckého kraje při plnění úkolů hospodářských opatření; předává podklady Hasičskému záchrannému sboru LK pro účely civilní ochrany na území města dle platných předpisů;
  3. hospodaří s materiálem civilní ochrany;
  4. zajišťuje podklady dle požadavků Hasičského záchranného sboru Libereckého kraje
  5. rozpracovává úkoly Krizového plánu ORP Liberec, aktualizuje údaje týkající se Bezpečnostní rady a Krizového štábu ORP Liberec;
  6. zřizuje pracoviště krizového řízení a zařízení CO;
  7. poskytuje Hasičskému záchrannému sboru Libereckého kraje podklady a informace potřebné ke zpracování krizového plánu ORP Liberec;
  8. poskytuje podklady a informace stanovené oddělením krizového řízení Krajského úřadu Libereckého kraje;
  9. zajišťuje podklady dle požadavků Hasičského záchranného sboru Libereckého kraje potřebné ke zpracování havarijního plánu, je gestorem zpracování a dodržování požárního řádu města;
  10. poskytuje veškerou součinnost, včetně spolupráce JSDH ve věcech řízení ochrany před povodněmi;
  11. připravuje pro případ krizové situace vyhlášení regulačních opatření za podmínek a v rozsahu stanoveném § 20 a 21 zákona o hospodářských opatřeních pro krizové stavy;
  12. zabezpečuje úkoly uložené k zajištění nezbytných dodávek, konkrétně stanoví potřebu nezbytných dodávek pro uspokojení základních potřeb obyvatelstva a podporu výkonu státní správy;
  13. podílí na přípravě nezbytných dodávek kraje pomocí informačních systémů ARGIS a KRIZDATA a to především:
    a) vyhodnocuje potřeby nezbytných dodávek pro řešení krizových situací ORP Liberec;
    b) navrhuje potencionální dodavatele nezbytných dodávek působících ve správním obvodu ORP Liberec;
    c) navrhuje přehled nezbytných dodávek, které je možné zajistit v rámci správního obvodu ORP Liberec;
    d) navrhuje Krajskému úřadu Libereckého kraje přehled nezbytných dodávek, které v rámci správního obvodu ORP Liberec nelze zajistit pomocí informačního systému KRIZKOM;
    e) zpracovává plán nezbytných dodávek pro ORP Liberec;
  14. v případě vzniku krizové situace zajišťuje vyžádání humanitární pomoci a nese odpovědnost za jejich přidělení fyzickým osobám vážně postiženým krizovou situací; provádí kontrolu v okruhu své působnosti přípravy a účinnosti hospodářských opatření pro krizové stavy;
  15. spolupracuje s Krajským vojenským velitelstvím při zabezpečení potřeb armády ČR dle platných právních předpisů, stanoví postup při uplatňování požadavků na určení věcných prostředků a jejich převzetí;
  16. vede evidenci nezbytných osobních údajů o fyzických osobách, které lze určit pro potřeby zajišťování obrany státu za stavu ohrožení státu nebo za válečného stavu k pracovní povinnosti nebo pracovní výpomoci;
  17. podílí se, v rozsahu stanoveném Krajským úřadem Libereckého kraje, na vyhodnocování objektů, které za stavu ohrožení státu nebo válečného stavu mohou být napadeny, a navrhují způsob jejich ochrany;
  18. v součinnosti s Krajským úřadem Libereckého kraje zpracovává podklady do výpisu dílčího plánu obrany, zejména opatření k zabezpečení mobilizace ozbrojených sil za stavu ohrožení státu nebo válečného stavu;
  19. plní funkci sekretariátu Bezpečnostní rady ORP Liberec zajišťuje provoz Krizového štábu ORP Liberec;
  20. plní funkci bezpečnostního ředitele v rámci utajovaných informací;
  21. zabezpečuje údržbu a opravy zařízení civilní ochrany (kryty, sklady) na území města, včetně zabezpečení pravidelných revizí speciálních zařízení;
  22. připravuje zproštění výkonu mimořádné služby pro zaměstnance MML, sbory dobrovolných hasičů města a Městské policie dle zákona č. 585/2004 Sb., o branné povinnosti a jejím zajišťování;
  23. zajišťuje komplexní zpracování podkladů bezpečnostních prověrek fyzických osob u magistrátu, Městské policie Liberec pro stupně utajení VYHRAZENÉ A DŮVĚRNÉ dle zákona č. 412/2005 Sb., ve znění pozdějších předpisů;
  24. zpracovává dokumentaci fyzické bezpečnosti magistrátu v rámci ochrany utajovaných informací dle zákona č. 412/2005 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

  

Úkoly na úseku krizového řízení a požární ochrany:

Dokumenty oddělení

Co dělat když?

Otázka, kterou si jistě položil každý z nás v okamžiku, kdy se dostal do situace vymykající se běžnému standartu. Více informací naleznete v přiloženém dokumentu.
 

ČEZ radí jak postupovat při výpadku elektřiny

Společnost ČEZ zpracovala pro potřebu široké veřejnosti stručný manuál jak postupovat při řešení mimořádných událostí v distribuční soustavě, viz letáček v příloze.
 

Aktuality oddělení

31.03.2020

Úřední hodiny na všech pracovištích jsou zrušeny!

Magistrát města Liberec zůstane pro veřejnost nadále uzavřen. Úřední hodiny na všech pracovištích magistrátu jsou zrušeny do 11. dubna 2020 do 6.00 hodin!
 
12.03.2020

Opatření magistrátu z důvodu prevence šíření onemocnění koronavirem

AKTUALIZUJEME. V souvislosti s nepříznivým vývojem epidemiologické situace ve výskytu onemocnění COVID-19 způsobené novým koronavirem a z důvodu prevence šíření onemocnění přijal Magistrát města Liberec s okamžitou platností do odvolání tato opatření:
 
26.02.2020

Dobrovolní hasiči se zapojili do likvidace škod po silném větru

V neděli 23. 2. 2020 ve večerních hodinách začal i v Liberci sílit vítr a přidělávat starosti obyvatelům města a především Hasičskému záchrannému sboru, který musel řešit nárust tísňových volání.
 
19.12.2019

Vratislavičtí dobrovolní hasiči dostali předčasného Ježíška

Po celkové rekonstrukci podvozku, byla minulý týden předána dobrovolným hasičům z Vratislavic nad Nisou velkoobjemová automobilová cisterna T 815.
 
08.11.2019

Dobrovolní hasiči pomohli s opravou stožárů

Nejenom při mimořádných událostech, povodních, nehodách nebo u požárů nám pomáhají naši dobrovolní hasiči.
 
Předchozí
1

 

 

Cookies

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.